ساخت کرم ضد چین و چروک خانگی و کاملا طبیعی

پوست صورت همواره در معرض آسیب های محیطی، نورآفتاب، سبک زندگی و افزایش سن دست خوش تغییراتی می شود. با بالاتر رفتن سن، چین و چروک ریز و درشت در صورت نمایان شده و به اصطلاح می توان گفت علائم پیری قابل مشاهده خواهد بود. با از بین رفتن کلاژن، به مرور زمان پوست شل شده و جوانی خود را از دست می دهد. با استفاده از مراقبت کننده های روزانه می توان تا حدودی این مشکل را حل نمود.

 

بسیاری از افراد اقدام به خرید کرم ضد چروک شیمیایی می کنند اما ممکن است عوارضی برای پوست داشته باشند. می توانید با استفاده از کرم  کرم های دست ساز خانگی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد مشکل خود را برطرف نمایید.

دستورالعمل اول:

مواد مورد نیاز:

40 میلی لیتر روغن بادام شیرین

20 میلی لیتر روغن کالاندولا

20 گرم موم آرایشی(موم زنبور عسل)

2/1 قاشق چایخوری روغن کندر

4/1 قاشق چایخوری روغن لیمو

2 قاشق غذا خوری دم کرده ی گل کالاندولا

موم را به روش بن ماری  ذوب کرده و روغن بادام شیرین و کالاندولا را به آن اضافه کنید. با یک قاشق یا همزن هم بزنید و سپس 2 قاشق غذا خوری دم کرده ی گل کالاندولا را نیز به آن اضافه کنید. از روی حرارت قابلمه را بردارید و شروع به هم زدن کنید تا خامه به دمای اتاق برسد. روغن کندر و لیمو را نیز اضافه نموده و خوب هم بزنید. تا جایی ادامه دهید که کرم خنک شده و به شکل خامه درآید. رون ظرفی ریخته و در جای خنک نگه داری نمایید.

دستورالعمل دوم:

مواد مورد نیاز:

15 گرم روغن آووکادو

10 گرم روغن آرگان

15 گرم امولسیون کننده

300 گرم آب جوش

60 گرم دم کرده گل کالاندولا

1 گرم نگهدارنده (اختیاری)

15 قطره روغن ضروری کندر

10 قطره روغن ضروری لیمو

1 شیشه آرایشی

همه ی روغن ها و موم را درون یک ظرف ضد گرما ریخته و دم کرده ی کالاندولا را نیز درون ظرف دیگری بریزید و هر دو ظرف را داخل قابلمه ی آب جوش قرار دهید تا روغن ها ذوب شوند و به جوش بیایند. بعد از خنک شدن با آب ترکیب کرده و با همزن کوچک و با دور آهسته هم بزنید. بعد از غلیظ شدن، ماده نگهدارنده را اضافه کنید. پس از اینکه کرم به دمای اتاق رسید روغن های لیمو و کندر را اضافه نموده و خوب هم بزنید. کرم خامه ای شکل را درون ظرف شیشه ای ریخته و در جای خنک و تاریک نگه داری نمایید.

دستورالعمل سوم:

مواد لازم:

7 گرم روغن هسته زردآلو

7 گرم روغن گندم

5 گرم شی باتر

6گرم موم امولسیون کننده

40 گرم آب شکوفه نارنج

30 گرم آب مقطر

2 گرم عسل

2 گرم ویتامین E

1 گرم نگهدارنده (اختیاری)

12 قطره روغن اسانس پرتقال شیرین

6 قطره روغن اسانس لیمو

3 قطره روغن کندر

 روغن های پایه ، شی باتر و موم را (به جز ویتامین E) در یکی از ظروف ضد گرما بریزید. سپس آب وموم را نیز درون دومین ظرف ضد حرارت بریزید. هر دو روغن را درون یک قابلمه که آب ریخته اید قرار دهید. هنگامی که روغن ها ذوب شدند و هر دو گرم شدند ، آنها را از روی حرارت بردارید و آب را با روغن ها ترکیب کنید. اکنون به طور مداوم با یک قاشق یا هم زن دستی هم بزنید. بعد از اینکه کرم غلیظ شد ماده نگهدارنده را اضافه نمایید و سپس روغنهای اساسی و ویتامین E را نیز بیافزایید. بار دیگر مواد را کامل هم بزنید تا به شکل خامه  دربیاید. مخلوط را درون ظرف شیشه ای مخصوص ریخته و در مکان خنک و تاریک نگهداری کنید.

 

چند نکته در مورد کرم های دست ساز:

سعی کنید کرم را درون ظرف مخصوص آرایش نگهداری کنید. ظرفی که بدون دخالت دست محصول از آن خارج شود تا باکتریایی نشود.

اگر از نگهدارنده استفاده نمی کنید، کرم را درون یخچال نگهداری نمایید. استفاده از نگهدارنده باعث حفظ محصول تا 4 ماه می شود.

نحوه ی استفاده از کرم ضد چروک :

قبل از رفتن به رختخواب، صورت خود را کاملا شستشه و تمیز کنید.  سپس کرم را از فک تا گونه ها، اطراف چشم و پیشانی بمالید و ماساژ دهید.

منبع :  کرم ضد چروک

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.