ماسک صورت یک روش درمانی مناسب برای مراقبت از پوست است که در رفع نگرانی های مربوط به مراقبت از پوست به شما کمک می کند. ماسک صورت مناسب می تواند به آبرسانی پوست ، از بین بردن جربی های اضافی و تمیزکردن منافذ باز پوست شما کمک کند.همچنین یک روش عالی برای کمک به پاک سازی پوست از آلودگی ها می باشند.
ماسکها علاوه بر پاکسازی پوست به شادابی و طراوت پوست کمک کرده و باعث جوانی پوست شما خواهند شد.

شاید برخی افراد ترجیح می دهند از راههای پاکسازی پوست در مراکز درمانی و آرایشی استفاده نمایند اما باید بدانید که آنها نیز از ماسکهای صورت آمده برای اینکار استفاده می نمایند.

7 نوع اصلی ماسک صورت

مهم ترین عواملی که در خرید ماسکهای صورت باید به آنها توجه نمود، مرغوبیت و کیفیت آنهاست. این محصول چون به صورت مستقیم با پوست صورت در تماس است حتما باید به اورجینال بودن آن توجه فراوان نمود.
ماسک ها در انواع مختلفی عرضه می شوند اما انواع 7 دسته اصلی به قرار زیر است:

ماسک ورقه ای

ماسک های خاک رس (یا گل)

ماسک های کرم

ماسک های لایه بردار

ماسک های ژل

ماسک های زغال

ماسک خواب

هنگام انتخاب ماسک باید به نیاز خود توجه نموده و بسته به نیاز پوست خود انتخاب نماییم.

انواع ماسک برای انواع پوست

خرید ماسک صورت شفاف کننده برای درخشندگی پوست، خرید ماسک ضد چروک برای پوستهای چروک شده و پیر خرید ماسک ضد لک برای پوستهای لک دار و پیسی و خرید ماسک ضد جوش صورت برای پوستهای جوش دا و آکنه دار پیشنهاد می شود.

 خرید بهترین برند ماسک صورت

فروشگاه اینترنتی زززاگرس برندهای اصل و اورجینال
گارنییر فرانسه مانند ماسکهای زغالی، ورقه ای، دور چشم و ماسک زیر چشم.
برند لورآل مانند ماسک سم زدا، اکالیپتوس، لایه بردار
برند نیوآ مانند ماسک های 3در1 ، ورقه ای
برند نیول
از جمله ماسک زغالی صورت و غیره را در سایت خود برای مشتریان فراهم نموده تا زیبایی و حس جوانی را برای آنها به ارمغان آورد.

چه موقع و چگونه می توان از ماسک استفاده نمود؟

اگر قرار است از ماسک فقط یکبار استفاده نمایید قبل از کارهای روزمره خود از ماسک بر روی صورت خود استفاده کرده سپس آبکشی کنید. اما اگر قرار است به مدت طولانی روی پوستتان قرار گیرد آنرا در آخر شب و قبل از خواب استفاده نمایید.

آیا می توان از ماسک ورقه ای استفاده مجدد کرد؟

ماسکهای ورقه ای به صورت یکبار مصرف بوده و نمی توان استفاده مجدد از همان ماسک ورقه ای کرد. و بعد از مصرف آنها را دور بریزید.

آیا می توان هر روز از ماسک صورت استفاده نمود؟

اگر پوستی چرب یا ترکیبی دارید، به استفاده ی هفته ای چند مرتبه محدود کنید زیرا ممکن است سبب سنگینی پوست شما شود. از ماسک ها معمولاً می توان به صورت روزانه استفاده نمود اگر پوست شما خشک باشد. حتی اگر پوست چرب دارید، می توانید هفته ای یکبار از ماسک مرطوب کننده استفاده نمایید.
اگر دارای پوستی مستعد آکنه هستید هفته ای یک بار از ماسکهای صورت استفاده نمایید اما استفاده از ماسکهای ورقه ای به تقویت سطح هیدراتاسیون( آبرسانی به پوست) پوست شما کمک می کند. طور کلی باید هفته ای 1-3 بار ماسک بزنید و بسته به نیاز پوست خود از آنها استفاده نمایید.

آیا استفاده از ماسک صورت هنگام صبح یا شب متفاوت است؟

قبل از انجام آرایش اگر صبح از ماسک صوت استفاده نمایید باعث می شود تا پوست شما هیدراتاسیون (آبرسانی به پوست) پایه ی مورد نیاز خود را تامین نماید. اگر می خواهید از ماسکهای شفاف سازی و از بین برنده ی لکه ها استفاده نمایید شبها آن را استفاده کنید.

چرا صورتم بعد از ماسک حالت چسبندگی دارد؟

هنگام استفاده از ماسک ورقه ای مواد باقی مانده در صورت را با انگشت خود به صوت ضربه ای روی صورت خود بمالید تا خون به جریان افتد و سبب جوانسازی پوست شما شود.

فواید ماسک زغال چیست؟

این ماسک تهیه شده از زغال چوب بوده و برای قسمتهایی که دارای جوشهای سر سیاه مانند سطح بینی بسیار مفید می باشند. بهتر از بعد از استفاده از این ماسک حنما از مرطوب کننده برای جلوگیری از خشکی پوست استفاده نمایید.

مرجع :

 https://www.zzzagros.com/product-category/%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%82%D8%A8%D8%AA-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%D9%85%D9%88/%D9%85%D8%A7%D8%B3%DA%A9-%D8%B5%D9%88%D8%B1%D8%AA/