محلول ضدعفونی کننده دست خانگی بر پایه الکل


این روزها با شیوع ویروس کرونا با مشکل کم شدن و نبود ژل ضدعفونی کننده در سطح کشور مواجه شده ایم.


 


مایع ضدعفونی کننده خانگی برپایه الکل


بهترین و دردسترس‌ترین ماده برای ضد عفونی و از بین بردن ویروس‌ها به خصوص ویروس کرونا الکل می‌باشد. بنابراین اکثر محلول ضدعفونی کننده پایه اصلی آن‌ها الکل (اتانول) می‌باشد. درصد تقریبی مناسب الکل برای ضدعفونی باید 70% باشد تا تاثیر مخرب بر روی دیواره ویروس‌ها داشته باشد. در زیر به طرز تهیه چند محلول ضدعونی می‌پردازیم.


برای ساخت محلول ضد عفونی کننده دست بزرگسالان به موادی مثل الکل طبی و ژل آلوئه ورا نیاز داریم، ابتدا دو سوم پیمانه الکل را در ظرفی مناسب می‌ریزیم، سپس یک سوم آن را ژل الوئه‌ورا اضافه کرده و با هم ترکیب می‌کنیم. بسته به سلیقه خود می‌توانید برای خوش‌بو شدن محلول اگر اسانس چای درختی دارید اضافه کنید، چرا که بوی مطبوعی به محلول شما می‌دهد. دلیل استفاده از ژل آلوئه ورا از بین بردن تاثیرات خشکی دست به خاطر خواص الکل است.


اگر می‌خواهید ژل‌ شما به ژل‌های داروخانه‌ای شباهت داشته باشد باید، ژل آلوئه ورا و چند قطره گلیسیرین را با 1 قاشق الکل طبی یا ترکیب کنید؛ سپس مقداری اسانس دارچین را با اسانس درخت چای به ترکیب اضافه می‌کنیم و در آخر آب مقطر یا نقره کلوئید را در حد چند قطره به آن اضافه کنید تا به محلول رقیقی برسید. سپس آن را در قوطی اسپری مناسب بریزید و از آن استفاده کنید




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.